Warsztaty sceniczne 2018

 

Scena to miejsce spotkania. To także pole dla wyobraźni, przestrzeń zmiany zwykłego w niezwykłe. Warsztaty sceniczne proponują szeroki wachlarz technik, pomysłów, działań – uczestnicząc w nich możesz spróbować alternatywnych sposobów wyrażania siebie, komunikacji z innymi, opowiadania historii.  Możesz doświadczyć wolności i siły kreowania świata. Możesz rozwinąć swoją wrażliwość i nauczyć się widzieć scenę wszędzie, gdzie jesteś.

 

 

AKTORSTWO – POZNAJ SIEBIE

tura 2 / Z5 / 30 osób / poziom 1

Warsztaty prowadzą do poznania siebie i swoich emocji oraz rozwijania umiejętności wydobycia ich w danej chwili. Ważnymi elementami spotkań będą nauka technik relaksacyjnych, otwieranie głosu i poznawanie podstaw aktorstwa.

Agnieszka Nowakowska – aktorka Teatru Katarynka, absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, filii we Wrocławiu, absolwentka krakowskiego Lart StudiO, ma za sobą wiele warsztatów teatralnych m.in. w Instytucie Grotowskiego.

 

BACHATA!

tura 2 / Z7 / 40 osób / poziom 1

Technika tańca, popularna na całym świecie, oraz gatunek muzyki latynoskiej z bogatą rytmiką. Będą podstawy dla osób zupełnie początkujących, ale też różne sztuczki i bardziej skomplikowane elementy, by doświadczeni się nie nudzili i rozwijali swoje umiejętności. Możesz przyjść, nawet bez pary.

Michał Szefliński – wieloletni slotowy elektryk, bachatę tańczy już od kilku lat. Szkolił się u najlepszych polskich i zagranicznych instruktorów. Maria „Mary” Stępień – instruktorka tańca, rozwija się w wielu stylach, m.in. w burlesce, salsie, zouku i bachacie.

 

BLOK FURII: dlaczego wspólnota jest sztuką?

tura 1 / G6 / 10 osób / poziom 1

Dlaczego Ecce Mono ma większą wartość niż pierwowzór, Bródno 2000 to nie tylko świecący blok, a toaleta Duchampa powinna wrócić na swoje miejsce? Warsztat wciela wiedzę teoretyczną i wspólne doświadczenia w działalność artystyczną. Dołączyć można tylko pierwszego i drugiego dnia.

Dorian Widawski – aktywista działający na styku kultury i socjologii, szczególnie poprzez działania teatralne..

Mateusz Wojcieszek – animator i pracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Fundacji Pole Dialogu. Koordynuje projekty edukacyjne.

 

BODY STORYTELLING

tura 3 / D1 / 20 osób / poziom 1

Teatr, taniec i storytelling. Opowiadanie ciałem oraz praca z emocjami. Euforia zmysłów, kontakt, podróż w wyobraźni dookoła świata, częściowo z zasłoniętymi oczami. Improwizacja i Teatr Forum. To wszystko w trakcie warsztatów.

Patrycja Paula Gas – antropolożka, storytellerka, trenerka kompetencji społecznych i międzykulturowych. Doktorantka i wykładowczyni na UJ.

 

DANCEHALL

tura 1 / D7 / 30 osób / poziom 1

Krótka rozgrzewka, nauka kroków, tworzenie zróżnicowanych choreografii. Celem jest zaangażowanie wszystkich uczestników do dobrej zabawy w rytm muzyki, ruchu i poszerzania wiedzy w strefie tanecznej.

Aleksandra Kopeć i Dominik Węglarz – tancerze, instruktorzy, uczestnicy i prowadzący warsztatów dancehallu. Dominik jest członkiem zespołu pieśni i tańca Silesianie w Katowicach.

 

DIABOLO

tura 1 / B9 alt. G11 / 25 osób / poziom 1

Diabolo – zabawka zręcznościowa pochodząca z Chin, znana już w II w. p.n.e., polegająca na wprawieniu w odpowiedni ruch „diabelsko zwariowanej" klepsydry, za pomocą dwóch kijków połączonych sznurkiem. Niby małe, niepozorne, a tyle w nim zagadek. Przychodzimy i kręcimy.

Bartosz Krawczyk – prawnik i muzyk (gra na kontrabasie), pasjonat diabolo, wieloletni prowadzący warsztaty na SAF.

 

DWA KIJE – rytm i energia

tura 2 / B6 alt. G11  / 30 osób / poziom 1

Kreowanie piękna przy użyciu dwóch kijów i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jak wykorzystać podstawową wiedzę techniczną do tworzenia własnego stylu. Efektami ubocznymi będą wzrost koordynacji ręka-oko i wytworzenie nowych połączeń nerwowych.

Emilia Górnisiewicz – performerka w grupach ogniowych „The Gentle Flames” oraz „Spin Machine”. Aktorka, animatorka i klaun.

 

FLOWERSTICK

tura 1 / B6 alt. G11 / 20  osób / poziom 1

Tricki i ogólne zasady manipulacji flowerstickiem – oto sedno warsztatów. Początkujący nauczą się podstaw zabawy kijkiem a zaawansowani poznają bardziej skomplikowane sztuczki.

Rafał Różański – student, kuglarz, prowadzi warsztaty kuglarskie.

 

IMPROWIZACJA SCENICZNA

tura 3 / B7 / 24 osób / poziom 1

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z podstawami improwizacji scenicznej. Poszczególne techniki będziemy wprowadzać poprzez praktyczne ćwiczenia oraz odgrywanie scenek improwizowanych.

Łukasz Pławiak – założyciel teatru improwizacji Jesiotr oraz teatru improwizacji Nie,Bo. Organizator festiwalu FLOW Impro, wielu warsztatów improwizacji, ponad 130 komediowych występów improwizowanych, warsztaty prowadzi razem z Teatrem Improwizacji Jesiotr.

 

IMPROWIZACJA W MUZYCE – IMPROWIZACJA W TAŃCU

tura 1 / Z6 / 30 osób / poziom 2

Muzyka i taniec. Sprawdzimy, co łączy te dwie dziedziny sztuki na poziomie struktury i jak można to wykorzystać w tańcu solowym i grupowym. Wypróbujemy też różne sposoby poruszania się i kompozycji w tańcu.

Daria Ślusarczyk – tancerka, absolwentka Kursu Choreografii Scenicznej w Krakowie oraz Kopenhaskiej Szkoły Tańca Współczesnego. Odbyła praktyki w duńskim zespole teatru fizycznego Mute Comp. Rezydentka  islandzkiego teatru the Freezer, gdzie stworzyła solowy spektakl.

 

JA I TY. WARSZTAT W RUCHU

tura 1 / Z5 / 16 osób / poziom 1

Czy spotkanie ze sobą i innymi wolne od ocen jest możliwe? Jakie to uczucie, gdy czegoś chcesz lub nie chcesz w kontakcie z drugą osobą? Poszukamy odpowiedzi poprzez uważność, ruch i twórczość. Wykorzystamy elementy Mindfulness i systemu Laban-Bartenieff.

Monika Chwesiuk – psycholożka, aktorka amatorka. Ukończyła wiele kursów i szkoleń związanych z pracą z ciałem m.in. kurs drama terapii, warsztaty metodą A.Lowena i zaawansowany poziom analizy ruchu Laban-Bartenieff.

Dominika Krata – psycholożka, trenerka, mediatorka. Absolwentka wielu kursów i warsztatów pracy z ciałem.

 

KENDAMA

tura 1 / B8 alt. G3 / 15 osób / poziom 1

Kendama, czyli japońska zabawka zręcznościowa w której jedyne co cię ogranicza to twoja własna wyobraźnia! W skrócie jest to zabawka złożona z „młotka” i kulki, która daje mnóstwo możliwości.

Marcin Dziopa – praktyk Kendamy, prowadzi warsztaty na różnych wydarzeniach i festiwalach.

 

KUGLARZ NA SCENIE JAK LEW NA ARENIE!

tura 3 / B8 alt. G3 / 20 osób / poziom 1

Nauczymy się świadomej pracy z ciałem i rekwizytem, oswoimy się z przestrzenią sceniczną oraz jej nieodłączną częścią – publiką – oraz wykorzystamy te umiejętności w budowaniu etiud kuglarskich które zostaną zaprezentowane podczas Finałowego Fireshow.

Adam Banach – student prawa i Studium Kształcenia Animatorów Kultury, performer w grupach żonglerskich, teatralnych, fireshow.

 

LEVISTICK – lewitujący kijek

tura 3 / B6 alt. G11 / 20 osób / poziom 1

Levistick to rekwizyt tworzący iluzję przedmiotu lewitującego wokół nas. Magię tego niepozornego kijka tworzy ruch, który znajdujemy w naszym ciele – właśnie na tych poszukiwaniach skupimy się w trakcie warsztatu.

Sandra Grzeszczyk – tancerka, prowadzi warsztaty i tworzy pokazy fireshow, ma za sobą udział w licznych kursach kuglarskich z wykorzystaniem sprzętów takich jak wachlarze, levistick, hula hoop, poi i kije, uczyła się też żonglerki. Od 3 lat uczestniczka kursu tańca orientalnego Tribal Fusiont oraz, od roku, American Tribal Style.

 

PANTOMIMA – zmysł ruchu

tura 3 / P4 / 15 osób / poziom 1

Pantomima z greckiego znaczy „ten, który naśladuje wszystko”. Za pomocą technik świadomej pracy z ciałem i elementów pantomimy klasycznej nauczymy się prowadzić narrację gestem, wyrażać emocje i kreować postać sceniczną.

Edyta Bocian – studentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz pantomimy w Pomaturalnym Studium SKIBA. Prowadzi warsztaty pantomimy dla dzieci i młodzieży.

 

PARTNER POI

tura 2 / B8 alt. G3  / 20 osób / poziom 1

Podczas warsztatów poznamy podstawy synchronizacji ruchowej z partnerem i nauczymy się trików możliwych do wykonania z dwoma parami poi. Uwaga! Czasem może zaboleć;)

Thalia Zacharek – jej pasje to kuglarstwo i antropologia kulturowa. Prezeska Stowarzyszenia Inicjatyw Twórczych Manowce. Od trzech lat praktykuje poi.

 

PORUSZENIE – choreoterapia

tura 3 / Z5 / 25 osób / poziom 1

Zajęcia będą prowadzone w oparciu o metodę psychoterapii tańcem i ruchem (DMP – Dance Movement Psychotherapy), taniec spontaniczny, ruch intuicyjny, improwizację, wizualizację, pracę z obrazem. Wszystko po to, by życie stało się radosnym tańcem rzeczywistości.

Elżbieta Wilk – aktorka w teatrze Artenes i Teatrze Polskim, prowadzi zajęcia z choreoterapii dla kobiet i seniorów w Świdnicy. Ma doświadczenie w pracy z młodzieżą.

 

REGGAETON DANCE

tura 2 / D7 / 50 osób / poziom 1

Odkryjemy gorący klimat karaibskich wysp! Opanuje nas dynamiczna mieszanka rytmów salsy i reggae z jamajskim brzmieniem dancehallu i domieszką amerykańskiego hip-hopu. Warsztaty to energiczny taniec plus nauka izolacji w ciele i pewności siebie.

Maja Goździk – tancerka, instruktorka w szkole Family Dance Łódź.

 

ROZCZAROWANIE – podstawy sztuki iluzji

tura 3 / G12 / 10 osób / poziom 1

Iluzje karciane, sztuczki, „czytanie w myślach”, manipulacja i rzucanie kartami – tym się zajmiemy. Nauczymy się projektowania trików i improwizacji, czyli wykorzystywania do tworzenia iluzji przedmiotów, które mamy pod ręką.

Adam Lubański – z zainteresowania, pasji i doświadczenia – barman. Iluzji uczy się od 2013 roku.

 

RZECZYwistość

tura 2 / P4 / 20 osób / poziom 1

Jaką rolę odgrywają w naszym życiu przedmioty? Które z nich mają szczególne znaczenie w pracy oraz w domu i dlaczego? Wspólnie zastanowimy się nad tymi zagadnieniami, wykorzystując działania teatralne działania.

Justyna Czarnota-Misztal – pedagożka teatru, trenerka, teatrolożka, kierowniczka Działu Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Z.Raszewskiego w Warszawie. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli, rodzin, jest kierowniczką programową Wakacyjnego Festiwalu dla Dzieci Hurra! Art.! w Kielcach i współtwórczynią spektakli dla dzieci.

 

SALSA KUBAŃSKA w parach

tura 1 / Z7 / 30 osób / poziom 1

Warsztat Salsy Kubańskiej w parze i kole (Rueda de Casino). Nauka kroków i figur do rytmu muzyki salsowej, zakończona Certyfikatem poziomu P1. Zapraszamy osoby pełnoletnie.

Rafał Petryja – tancerz, instruktor, związany ze szkołami Salsa Bielsko, Corazon i Salsa Pszczyna. Propagator kultury kubańskiej, choreograf.

 

ŚWIATŁO & SYF

tura 2 / G12 / 45 osób / poziom 1

Stwórz rzeźby z cienia! Z zupełnie bezużytecznych przedmiotów wykonamy instalacje, które zostaną ożywione przez światło. Zabierz kreatywność, cierpliwość i poczucie humoru.

Konrad Kwieciński i Olga Michalska – tworzą pracownię artystyczną w Czeskim Cieszynie. Zajmują się instalacjami świetlnymi, scenografią festiwalową oraz rękodziełem.

 

TANIEC IRLANDZKI

tura 3 / F1 / 30 osób / poziom 1

Irlandzka muzyka nastroi do podskoków, tupnięć i obrotów. Uruchomimy mięśnie, o których nie mieliście pojęcia! Nauczymy się podstawowych kroków i pozycji, które wykorzystamy w tańcach grupowych.

Katarzyna Hyckowska – stażystka tańca irlandzkiego w szkole Irish Spin. Prowadzi zajęcia dla dzieci i studentów.

 

TANIEC WSPÓŁCZESNY

tura 2 / Z6 / 30 osób / poziom 3

Poprzez wykonywanie ćwiczeń oraz krótkich układów tanecznych nauczymy się wykorzystywać energię, wyczuwać ciężar ciała, skupimy się na elastyczności i płynności ruchu.

Grażyna Słaboń – tancerka i pedagog z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka szkoły tańca współczesnego Laban w Londynie, obecnie tancerka Sopockiego Teatru Tańca oraz współtwórca Trójmiejskiego Kolektywu Twórczego.

 

TAŃCE ŻYDOWSKIE

tura 2 / F1 / 150 osób / poziom 1

Tańce izraelskie i żydowskie to nie tylko nauka technicznych kroków, ale także wyrażanie radości i modlitwa. Chasydzi powiadają, że jak ktoś tańczy to tak jakby się dwa razy modlił. Zapraszamy!

Dorota Herok – instruktorka tańca żydowskiego, izraelskiego oraz tańca współczesnego. Instruktorka i choreografka zespołu „Klezmer”.

 

TEATR BIBLIJNY

tura 3 / Z6 / 11 osób / poziom 1

W ramach warsztatów będziemy traktować teatr jako laboratorium duchowe. W oparciu o metody Verbatim i techniki aktorskie Grotowskiego stworzymy teatralny pokaz, który zaprezentujemy pod koniec festiwalu.

Hubert Matysiak – uczeń Szkoły Aktorskiej Machulskich w Warszawie. Pracuje na planach filmów, teledysków, tworzy etiudy.

 

TEATR FORMY: KAMIEŃ, NOŻYCE, PAPIER

tura 1 / G12 / 20 osób / poziom 1

Przyjdź i poznaj magię teatru lalek! Zabawimy się w teatr,w którym aktorami będą stworzone przez nas formy. Wszystko zależy wyłącznie od twojej wyobraźni i kreatywności, nad którymi będziemy tu pracować.

Daniel Lasecki,  Kinga Matusiak – absolwenci Warszawskiej Akademii Teatralnej, miłośnicy teatru formy, ruchu, lalek. Oprócz pracy na deskach teatru prowadzą zajęcia teatralne oraz liczne warsztaty dla dzieci, młodzieży, dorosłych czy seniorów. Uwielbiają poznawać nowych ludzi i pozwalać im odkrywać siebie.

 

WIERSZOKLECENIE I BAJKOGADANIE

tura 2 / B7 / 24 osób / poziom 1

Opowiadałbyś, ale nie masz komu? Piszesz najlepiej, ale do szuflady? Nie piszesz, ale chciałbyś? Przyjdź i stań przed ludźmi, którzy ci doradzą i cię docenią! Na koniec warsztatu uczestnicy zorganizują slam poetycki i zaprezentują własne utwory!

Szymon Majewski – student, bywalec slamów poetyckich i wieczorów improwizacji

Maciej Strzyżewski – nauczyciel, pisarz, opowiadacz i fotograf. Wiceprezes Fundacji „Wszystko Jest Możliwe”, pomagającej odkryć potencjał twórczy i wykorzystać go w praktyce.

 

ŻONGLERKA PIŁECZKAMI

tura 2 / B9 alt. G11 / 30 osób / poziom 1

Przejdziemy drogę od podstaw żonglerki trzema piłeczkami do zaawansowanych trików, dowiemy się, na czym polega magia utrzymania piłek w powietrzu. Rozwiniemy refleks i koordynację ruchów świetnie się przy tym bawiąc.
Żaneta Żurawska – absolwentka Projektowania Komunikacji i Wizerunku. Z zawodu Brand Marketing Menager. Hobbystycznie zajmuje się kuglarstwem trenując z grupą przyjaciół.